Okunuş alıştırmaları

Evet gelelim en çok takılınan okuma kısımlarına 🙂 Arkadaşlar resimde her mersin escort harfin hece başlarında nasıl okunması gerektiği yazıyor. Ama işin açığı her zaman bunlara uyuluyo mu uyulmuyo!! Neden ? Ben de bilmiyorum. Mesela en basitinden 네(ne) kelimesi normal bildiğiniz “ne” diye okunur. Ama dikkat ettiyseniz bazı filmlerde sanki “de” diyolar.. mecidiyeköy escort Neyse biz gerekli bilgiyi verelim de kalan kısmı genel pratikle hallolur. Pratiği de nasıl yapıyoruz? Tabii ki bol bol arkadaş edinerek:Ama arkadaş edinirken ne yapmıyoruz? İnsanları sık boğaz edip ülkemizi aşağılayıcı tavırlar sergilemiyoruz.  Ne uzattım ya konumuza gelelim…

Konuyu iyi anlamınız için size bir sürüüüüüüüü örnek yapayım istiyorum o yüzden biraz uzun bir yazı olacak sıkılmadan okuyun olur mu ?
 Her harf için ayrı ayrı örnekler yapıcam çünkü sadece başta ortada sonda masöz bayan değişmiyo olay, o harften sonra hangi harfin geldiğine göre de değişiyor o yüzden çok pratiğe ihtiyacımız var .. Başlayalım artık değil mi bu kadar hoş beş yeter 🙂
ㄱ harfi
* Başta genellikle “k” olarak okunur ama arada kelimeden kelimeye değiştiği oluyo siz genede genel olarak “k” deyin..
감사합니다(kamsahamnida)= Teşekkür ederim (Saygılı-resmi)
김밥(kimbab) = Bir adet kore yemeği
가다(kada)= gitmek
읽다(ilgda)= okumak
* Orta ve sonda “g” olarak okunur.
학생(Hagseng)= öğrenci
지금(çigım)= şimdi/şuan
내가(nega)= ben ( -가 özne eki almıştır)  Normal de ben demek “저(saygılı)/ 나(samimi)`
* Kendinden sonra ㅎ harfi gelirse “k” olarak okunur
ㄴ harfi
* Başta da ortada da sonda da “n” olarak okunur.
내일(neil)= yarın
하나(hana)= 1
많아(manha)= çok
* ㄴ harfi kendinden sonra gelen harfle değişebilir.
Mesela ㄴ harfinden sonra ㄹ harfi gelirse 2 tane ㄹ ( ll) okunur
신라= Normalde (şinra) ama okurken (şilla)
(şimdilik aklıma başka değiştiği harf var mı gelmiyor gelirse güncelleme yaparım)
ㄷ harfi
* Baştayken “t” olarak okunur.
당신(tangşin) = sen(saygılı)
더(to) = daha fazla
*Ortada ve sonda “d” olarak okunur.
듣다(tıdda): Dinlemek (Ne güzel bir kelime bütün kuralları tek kelimede görüyon bak 🙂 )
믿다(midda)= inanmak
* Kendinden sonra ㅎ harfi gelirse “t” olarak okunur
ㄹ harfi
* Başta ve ortada “r” olarak okunur.
그래(kıre)= öyle/tamam
우리(uri)= biz
라나(rana- yarım saat ㄹ ile başlayan kelime aradım yahu)= bir isim işte
싫어(şirho)= sevmemek, istememek, nefret etmek
* Sonra “l” olarak okunur.
일(il)= 1
-를(-rıl)= nesne eki
* İki tane ㄹ ard arda gelirse “ll” olarak okunur.
몰라(molla)= bilmiyorum
(Kendinden sonra gelen harfle değiştiğini görmedim görürsem eklerim gene)
ㅁ harfi
* Başta sonda ortada “m” olarak okunur.
매일(meil)= her gün
삼(sam)= 3
하지마(hacima)= yapma
* Kendinden sonra gelen harfle değişmiyor sanırım. Yani ben bilmiyorum. 🙂
ㅂ harfi
*  Başta “p” olarak okunur.
반가워요(pangawoyo)= tanıştığımıza memnun oldum
바람(param)= rüzgar
* Ortada ve sonda “p” olarak okunur.
덥다(topda)= sıcak olmak
춥다(çupda)= soğuk olmak
*ㅁ,ㄴ harflerinin önünde olursa eğer “m” olur
감사합니다(kamsahamnida)= Teşekkür ederim (Saygılı-resmi)
입만(imman)= ısırmak
ㅅ harfi
* Başta s ortada sh(gene s denebilir) olarak okunur.
사(sa)= 4
술(sul)= içki
* Sonra “d” olarak okunur
셋(sed)= 3
넷(ned)= 4
것(kod)= şey
* Kendinden sonra ㅣ,ㅑ,ㅕ,ㅛ,ㅠ,ㅢ,ㅖ,ㅝ,ㅞ harfleri gelirse “ş” olarak okunur.
싫어(şirho)= sevmemek, istememek, nefret etmek
마셔(maşyo)= içmek
* Sonda olursa “d” olarak okunur ama kendinden sonra ㅓ.ㅏ.. sesli harfleri gelirse normal okunur.
먹고있어(moggoisso)= yiyorum
ㅈ harfi
* Başta “ç” olarak okunur
제발(çebal)= lütfen
자(ça)= uyumak
진짜(çincca)= gerçekten
* Ortada “c” diye okunur. j diyede görebilirsiniz ama c bence o ya j nedir.
맞아(maca)= doğru
*Sonda “d olarak okunur ama yine kendinden sonra sesli harf gelirse normal okunur.
맞아(maca)= doğru
tek 맞 olsaydı “mad” diye okunurdu.
* Kendinden sonra ㄷ gelirse “d” olarak okunur
맞다(madda)=doğru olmak
*Kendinden sonra ㄴ gelirse “n” olarak okunur.
Buna şuan örnek bulamıyorum saçma olacak böyle bir kelimede yok galiba ama sırf görün diye yazıyorum.
맞네(manne)
* Kendinden sonra ㅎ gelirse “ç” olur
ㅊ harfi
* Başta ve ortada “ç” sonra “d” okunur. ㅈ harfi için geçerli kurallar geçerlidir.
꽃이(ggoçi)
꽃(ggod)
ㅌ harfi
* Başta sonda ortada “t” diye okunur.
텔레비전(tellebicon)= televizyon
*Kendinden sonra 이(i) seslisi gelirse “ç” olarak okunur
같이(kaçi)= Birlikte

Gerisinde önemli bir şey yok 🙂 Ay 2 saattir bunu yazıyorum beynim yandı yeter bu kadar 🙂 Bir sorunuz olursa sorun
Hoşça Kalın..!

BU YAZIMIZA TEPKİNİZ NEDİR ?
  • Fascinated
  • Happy
  • Sad
  • Angry
  • Bored
  • Afraid

YAZAR HAKKINDA

Fulya Yeliz Fulya Yeliz Her şeye biraz ilgisi olup hepsini bir arada yapmaya çalışırken hiçbirini yapmayı beceremeyen bir elektrik elektronik mühendisi :D
Sosyal Medyada Paylaşın:
Önceki Yazı
Sonraki Yazı

4
Kimler Neler Demiş?

avatar
2 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
s.la_c.narFulya Yelizsevda doğanoğlu Recent comment authors
  Subscribe  
En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Bildir
sevda doğanoğlu
Ziyaretçi

Gerçekten çok yardımcı oldu sağol:)

s.la_c.nar
Ziyaretçi

1 in anlamında hem 하나 var hem de 일 hangisi?

Content Protection by DMCA.com
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
film izle , evden eve nakliyat , youtube mp3 ,